Analiza začetnega obdobja novega parkirnega režima v Grosupljem

0

Občina Grosuplje je s 16. januarjem 2017 začela z novim pristopom k urejanju mirujočega prometa v Grosupljem. Po prvih treh mesecih lahko že naredimo določeno analizo, zato smo zaprosili za statistične podatke in komentar na začetno obdobje novega parkirnega režima. Predvsem pa nas je zanimalo, ali na podlagi analize pripravljajo kakšne spremembe.

Konec septembra 2016 smo na našem portalu objavili članek Konec popolnoma brezplačnega parkiranja v Grosupljem, ki – logično – zaradi zelo pereče problematike dosega visoko branost, saj do sedaj beleži več kot 6000 ogledov. Ob tem se je razvila tudi burna debata z mnogimi pripombami in predlogi občanov in kot kaže, so nekateri naleteli na plodna tla, saj Občina Grosuplje pripravlja nekaj sprememb, ki naj bi jih uvedli do   1. 6. 2017:

  • povečanje števila dovolilnic za določena parkirišča
  • spremembo časa plačljivega parkiranja, ki bo po novem med 7. in 17. uro (sedaj med 6. in 20. uro)

Kot so navedli v odgovoru, bo Občina Grosuplje več aktivnosti namenila za promocijo mobilne aplikacije, preko katere je možno s telefonom enostavno urediti brezplačno ali plačljivo parkiranje brez obiska parkomata.

Občina Grosuplje: Po opravljeni analizi števila parkiranih vozil lahko zaključimo, da odstotek brezplačnih parkiranj dokazuje, da je parkiranje v mestu Grosuplje še vedno brezplačno, situacija na parkiriščih pa je bistveno boljša, urejena in primerna za mesto.

Poleg tega se Občina Grosuplje trudi, da bi z Ministrstvom za infrastrukturo in Slovenskimi železnicami kar se da hitro zgradili parkirišče po sistemu P+R ob Taborski cesti za vse tiste, ki se iz okoliških krajev in vasi z javnim prevozom vozijo v Ljubljano. Pripravljajo pa že projekt parkirne hiše na območju za Adamičevim centrom.

Finančna analiza pobranih parkirnin za obdobje od 16. 1. 2017 do 30. 4. 2017 kaže, da se je v proračun Občine Grosuplje nateklo 27.500 eur s prodajo 275 letnih dovolilnic in 6.393 eur od plačil na parkomatih. Podatki kažejo, da je kljub vsemu v povprečju 90% vseh parkiranj na plačljivih parkiriščih brezplačnih.

Ključnega in nujnega pomena je vzpostavitev P+R sistema, ki bo koncept parkiranja postavilo v bolj smiseln okvir.

Seveda se bodo razmere sčasoma spremenile, saj je mnogo teh, ki se izogibajo plačljivih parkirišč, našlo določene “parkirne niše” na zasebnih parkiriščih, kjer pa že pospešeno postavljajo zapornice, opozorilne table in ovire. Vse to je del procesa, ki naj bi na koncu privedel do racionalnejše rabe avtomobilov pri dnevni migraciji in umikanju mirujočega prometa iz centra mesta Grosuplje. Sčasoma ter z boljšo informiranostjo se bomo navadili na spremembe in bo (upamo) obilico začetnega negodovanja zamenjalo zadovoljstvo ob (dokaj) urejenih razmerah. Konec koncev smo lahko sedaj zadovoljni, da brez problema najdemo parkirno mesto (brezplačno do ene ure) ob vsakodnevnih opravkih. Seveda je ključnega in nujnega pomena vzpostavitev P+R sistema, ki bo koncept parkiranja postavilo v bolj smiseln okvir.

Menim, da bi si morali cilje zastaviti še bolj ambiciozno in čimprej vzpostaviti prvo peš cono v mestu Grosuplje. Kolodvorska cesta ali drevored nestrpno čaka osvoboditev izpod “pleha” in možnost, da zadiha – skupaj z dogajanjem – v mestnem utripu. To si sedaj, ko imamo zagotovljenih dovolj parkirnih mest v centru, lahko privoščimo, mar ne?

Verjetno bi si tudi z lahkoto privoščili popolnoma brezplačno parkiranje pri Zdravstvenem domu Grosuplje, kjer se res ni bati tistih, ki bi tam parkirali nenamensko. Saj smo ena najbolj zdravih občin, prijazna tako mladim kot starejšim in z visoko kvaliteto življenja!?

Andrej Brezec, foto: Drevored